BEST DAY

Publicerad 2012-08-27 06:53:00 i USA 2012/13,

Idag har jag nog haft min bästa dag i USA! Vi for iväg redan imorse och plockade upp 2 utbytisar från brasilien och åkte vidare mot minneapolis och Saintsmatchen. Väl där mötte vi Brent och Barb och en utbytis från slovakien + värdfamilj. Vi radade upp bord med mat och andra härligheter på parkeringen utanför våra bilar och såklar var bean bags med så det plockades också fram. Vi åt och spelade i 35 grader varmt och sol innan det var dags för matchen. Av okänd anledning fick jag och Nicole (från brasilien) uppdraget att under matchen springa ut på planen förbi alla spelare för att hämta mat i en liten lucka och sen springa tillbaka. ??? Dagens absoluta höjdpunkt kom efter det. Wendy och Dave skulle tävla mot Lauras (utbytis från slovakien) värdföräldrar i någon form av skottkärrerace. Detta också PÅ planen inför publik. Dave och den andra värdpappan ska springa med var sitt skottkärreliknande fordon samtidigt som respektives fruar stod på knä där i. Det gick ut på att komma först i mål. Wendy och Dave ledde stort hela loppet när dom andra plötsligt kommer ikapp med ca 1 m kvar så Dave försöker hastigt skjuta fram skottkärran samtidigt som Wendy lutar sig fram och då tippar den istället och Wendy faceplantar marken SAMTIDIGT som Dave ramlar baklänges av tvärniten. Ingen förstår hur roligt det faktiskt var och det bästa av allt är att jag lyckades FILMA detta. Ska be Wendy skicka filmen till mig imorgon så ska jag visa er hur fruktansvärt kul det var. 
 
Sen såg vi klart matchen och åkte hem.
(Bilderna är inte i ordning)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EMMA STÅLNACKE

Följ min blogg och mitt år som utbytesstudent i Minnesota, USA 2012/13. Jag bor med en familj bestående av en värdmamma, värdpappa och hund. Jag går på Rogers High School och upplever allt från kulturkrockar till high school-film känslor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela