BRA DAG

Publicerad 2012-08-24 05:18:35 i USA 2012/13,

Har haft en bra dag idag (bortsett från den GIGANTISKA spindeln jag hittade i DUSCHEN när jag DUSCHADE) Vaknade upp i ett tomt hus, inte ens Bailey var hemma. Åt en lång frukost, gick ut och gick, duschade och sen kom Danny och höll mig sällskap tills jag blev upphämtad av Courtney och Cassidy. Vi for till skolan på ett möte och sen åkte vi gul skolbuss och förberedde oss på match. Mitt lag som spelade först vann med 6-1 och det andra laget fick avbryta sin match på grund av dåligt väder. Mitt lag satt fridfullt och kollade på och sen blåste domaren av och alla liksom bara ställde sig upp och började packa ihop sina grejer så jag frågade vad som hände och en tjej sa att dom måste ta en paus trettio minuter för att det är dåligt väder. Tänkte: ???? Det var varmt och nästan sol? "Man ser på molnen att det kommer åska" Jahapp. Vi gick ner i någon källare och sen började det mycket riktigt åska så vi åkte hem. 
 
En annan rolig sak är att domaren som dömde våran match var nog sämst i världen. INGEN klagade på domaren. En tjej stog helt fri och sköt bollen över egen kortsida och domaren dömde målvaktens boll. Det som hade låtit såhär i Sverige "VA??? DET VAR JU HÖRNA?? HELVETE, DET VAR JU FÖR FAN HÖRNA" lät såhär "Jaha, jag trodde det var hörna :)" Jag som inte ens brukar klaga på domaren skulle framställas som värsta bitchen, ska göra allt jag kan för att inte visa Sveriges dåliga sidor. 
 
Eftersom att jag inte spelade (mitt knä är så mycket bättre btw, ska träna imorgon!) tog jag bilder, så dom droppar nog in imorgon! 
 
Godnatt/godmorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EMMA STÅLNACKE

Följ min blogg och mitt år som utbytesstudent i Minnesota, USA 2012/13. Jag bor med en familj bestående av en värdmamma, värdpappa och hund. Jag går på Rogers High School och upplever allt från kulturkrockar till high school-film känslor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela