NEW TOWN, CONNECTICUT

Publicerad 2012-12-15 05:18:00 i USA 2012/13,

Skolskjutning i Connecticut imorse. 20 döda barn 5-10 år och 6 döda vuxna. 
 
Vad finns det att säga? Ska man inte kunna lämna sina barn på skolan och vara säker på att man inte ska behöva få ett samtal om att någon skjuter för att döda ens barn? Ska man inte som 5 åring kunna vara excited och glad över att få börja skolan istället för rädd och orolig? Hur påverkas barn av att se sina klasskamrater bli mördade framför ögonen på en, en vecka före julafton? Hur förklarar man att någon menat att döda ett barns lärare och vänner? Så många oskyldiga barn som har blivit bestulna på långa händelserika framtider. 
 
Är det inte på tiden att prata om vapenlagen i USA? Majoriteten av världens skolskjutningar händer här, är inte det något att ifrågasätta? Att förbjuda vapen i hemmet kommer inte betyda att skolskjutningar omedelbart kommer upphöra men det känns väl ändå som ett stort steg i rätt riktning. 
 
Man tappar hoppet för mänskligheten dagar som den här. Jag önskar att jag trodde på himlen och helvetet så att jag någonstans kunde känna att alla barn och vuxna som blev skjutna idag kan fortsätta sina bara påbörjade liv och att Adam Lanza kommer brinna i helvetet föralltid. 
 
Jag hade kunnat skriva hela natten om det här men ord räcker faktiskt inte till när sånt här händer. 
 
Rest in Peace 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EMMA STÅLNACKE

Följ min blogg och mitt år som utbytesstudent i Minnesota, USA 2012/13. Jag bor med en familj bestående av en värdmamma, värdpappa och hund. Jag går på Rogers High School och upplever allt från kulturkrockar till high school-film känslor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela