HALL PASS

Publicerad 2012-11-08 01:47:53 i USA 2012/13,

När jag tog fram min mattebok ramlade det här ut så jag tänkte att det kan jag ju visa! Det här är alltså ett hall pass som vi behöver i skolan när vi ska vistas utanför klassrummet under lektionstid. Om jag behöver gå på toaletten under lektionstid måste läraren skriva ett sånt här, om jag kommer försent till skolan måste jag gå till the office så skriver någon där en sån här som jag sen ger till läraren när jag kommer in i klassrummet. Om jag skriver ett prov och inte är klar innan lektionen slutar så kan jag sitta över tiden och sen ger min lärare mig det här så jag kan visa nästa lärare. Ofta skriver också läraren varför man har kommit sent också, tex "Testing". Det här fick jag för att jag pratade med en lärare mellan två lektioner, har bara 6 minuter mellan lektionerna så det fanns en risk att jag skulle bli sen till nästa, men det blev jag inte så jag behövde inte visa läraren det. Nu kan jag alltså sudda ut tiden och skriva nytt så har jag giltig frånvaro när jag vill ;););) 
 
Den här lappen var btw rätt dåligt skriven, och det kanske var för att det var en vikarie som skrev den. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EMMA STÅLNACKE

Följ min blogg och mitt år som utbytesstudent i Minnesota, USA 2012/13. Jag bor med en familj bestående av en värdmamma, värdpappa och hund. Jag går på Rogers High School och upplever allt från kulturkrockar till high school-film känslor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela