OBAMA FOR PRESIDENT

Publicerad 2012-11-07 23:19:00 i USA 2012/13,

Jag blev såklart glad! Men blir samtidigt lite smygledsen när jag ser så många andra besvikna, dom som trots allt kommer påverkas mer än mig (fast blir snabbt glad igen när jag tänker på att dom mest troligt påverkas  positivt med Obama även om det inte var honom dom ville ha). Är faktiskt lite less på valet vid det här laget, det är ju det enda som visats på tv och det enda folk pratat om dom senaste veckorna. Men det är inte ett dugg synd om mig som har behövt utstå det, tänkte jag idag på väg till bussen. Det är inte alla som får chansen att bo i USA under ett presidentval som kanske är det största eventet i världen.
 
Jag trodde inte att jag skulle bli så påverkad och insatt som jag faktiskt blev och det är inte förrän man verkligen är här och upplever hela valandan som man inser hur stor skillnad det är på Sverige och USA när det kommer till politik och hur man går till väga för att marknadsföra sina åsikter. Jag tycker att det är så fascinerade att jag här vet vem en person röstar på innan jag vet dennes namn, och hur jag hemma knappt vet vilket parti mina föräldrar röstar på.
 
Mycket av reklamen för det här valet skulle inte godkännas i Sverige men det jag för tre månader sen tyckte var helt sjukt reagerar jag inte längre på. Jag är helt säker på att jag kommer intressera mig mer för både Amerikas och Sveriges politik i framtiden. Det känns verkligen som en stor bonus att mitt utbytesår inkluderade ett val. 
 
Obama, four more years!

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2012-11-10 11:12:30

kul att läsa dina reflektioner över valet, hade gärna också upplevt det på plats!
kram från moster

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EMMA STÅLNACKE

Följ min blogg och mitt år som utbytesstudent i Minnesota, USA 2012/13. Jag bor med en familj bestående av en värdmamma, värdpappa och hund. Jag går på Rogers High School och upplever allt från kulturkrockar till high school-film känslor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela