HOMECOMING

Publicerad 2012-10-06 04:42:53 i USA 2012/13,

Det började snöa under matchen idag.. Kändes svenskt! Mina converse gjorde inte mycket nytta så det är ju tur att jag köpte nya skor i söndags. Jättefina dessutom! Nästa vecka ska jag köpa en vinterjacka. 
 
Tycker ni att jag ska sammanfatta homecoming? 
Dagen började med att jag blev upphämtad av Courtney och Cassidy, tror att jag har skrivit det typ tre gånger nu? I alla fall, när vi kom till skolan stod alla seniors utomhus med galna kläder och hoppade och skrek. Vi förflyttade oss till gympasalen och istället för att gå på första lektionen tittade vi på massa bilder från tidigare år på en storbildsskärm och sen hängde vi bara och gick runt och pratade med varandra och tog kort. 
Sen hade vi lektioner som vanligt till sista timmen då vi gick till våra klassrum och tog närvaro. Jag har bara juniors i min 6 hour så när dom ropade att alla seniors skulle gå först var jag den enda som reste mig och gick. När gympasalen var fylld med folk sprang alla seniors in och hoppade i en ring och sen satte vi oss och tittade på en 5-minuters basket match mellan lärare och elever. Dom avslöjade vilka som var homecoming king and queen för alla årsgrupper och sen var det över. Efter om och men hittade jag rätt buss hem. 
 
Sen var det dags för football och jag tog med mig kameran men tog inte mer än 5 bilder, var inte sugen på att ta av mig vantarna bland alla snöflingor. Matchen vann vi i alla fall med typ 60-0! Nu kommer mamma bli besviken men jag skippade homecoming dansen och du kommer förstå mig när jag förklarat varför. 
 
Nu dricker jag varm choklad och tinar upp, sakta men säkert. 
 
Imorgon väntar orinentation meeting med utbytisar och area-rep!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EMMA STÅLNACKE

Följ min blogg och mitt år som utbytesstudent i Minnesota, USA 2012/13. Jag bor med en familj bestående av en värdmamma, värdpappa och hund. Jag går på Rogers High School och upplever allt från kulturkrockar till high school-film känslor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela