ÖH

Publicerad 2012-10-24 00:22:00 i USA 2012/13,

Okej. Hej! 
 
Dagen började med att jag gick till skolbussen och var där 4 minuter innan den skulle gå och för första gången så var ingen annan där. När det är en minut kvar blir jag lite nervös för att ingen är där och när bussen skulle ha gått för två minuter sen ringde jag Wendy och frågade om busstiderna var ändrade, men hon visste inte. Började gå tillbaka hem för att ringa Barb om skjuts men mötte en tjej som sa att busstiderna var ändrade 10 minuter, hann alltså med bussen. Det var dock inte det enda som var ändrat, bussen körde idag en ny väg. Regnet öste ner och det var åska som aldrig förr. När jag satt där i den mörka skolbussen som tog en annan väg än jag är van vi när det stormade utanför väntade jag bara på att vi skulle svänga in på en stig, att bussen skulle gå sönder och att vi typ skulle bli uppätna av köttätande träd eller bli kidnappade av physikt störda barn. 
 
Men det hände inte. 
 
Sen då. På engelskan ska vi skriva en uppsats om en person och hur denne använder sig av Logos, Ethos och Pathos. Vi får då välja en av tre personer och idag fick jag veta att jag var den enda som hade valt Henry David Thoreau. Den svåraste av tre. Tror ni att jag valde honom för att: 
 
1. Jag är lite bättre än alla andra på engelska och behöver lite utmaning, eller
2. Jag är lite sämre än alla andra på engelska och FATTADE INTE att han var den svåraste???? Gissarå
 
less

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2012-10-24 11:23:54

Kom ihåg att du har varit vid Walden Pond :-) . Iaf kört förbi.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EMMA STÅLNACKE

Följ min blogg och mitt år som utbytesstudent i Minnesota, USA 2012/13. Jag bor med en familj bestående av en värdmamma, värdpappa och hund. Jag går på Rogers High School och upplever allt från kulturkrockar till high school-film känslor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela