GRATTIS PÅ MIN FÖDELSEDAG

Publicerad 2012-09-07 04:51:00 i USA 2012/13,

På skolan har dom högtalare i alla klassrum och korridorer så att dom kan ropa ut meddelanden, precis som när man tappar bort en unge på kvantum. Idag när vi satt så fint och läste på engelskan ropade dom ut att vi skulle gå och ställa oss längst bak i klassrummet och massa annat som jag inte uppfattade och alla löpte längst ner och satte sig på huk så jag gjorde likadant. Efter kanske 3 minuter frågade jag vad vi egentligen gjorde och då sa dom "we have to do this if someone brings a gun to school, don't you do this in sweden?" "eh oh, okay, no we don't" "don't you have psykopaths?" ............. Efter det hade vi svenska resten av engelskalektionen. 
 
Vi hade match idag också, som vi vann med härliga 4-0. Fotbollen här är så himla oseriös på planen och så himla seriös utanför. Blir helt confused. 
 
Och hörrni, fyller ju år idag! Min födelsedag är 31 timmar lång! Fantastiskt, glöm inte att säga grattis till mig. 

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2012-09-07 07:46:44

Grattis Emma! :D

Postat av: Fredrika

Publicerad 2012-09-08 09:46:57

Grattis Emma! Hoppas du har det jättebra där uppe i Minnesota! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EMMA STÅLNACKE

Följ min blogg och mitt år som utbytesstudent i Minnesota, USA 2012/13. Jag bor med en familj bestående av en värdmamma, värdpappa och hund. Jag går på Rogers High School och upplever allt från kulturkrockar till high school-film känslor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela