halloj

Publicerad 2013-02-01 13:21:35 i USA 2012/13,

Godmorgon! Första februari idag, hälften av oxväckorna är över.

För tillfället sitter jag och äter frukost och förbereder mig för att göra bort sista skoldagen för veckan! Ikväll sKa jag umgås med en tjej som heter Brea. Hon är så himla rolig och vi skrattar alltid hela första lektionen som vi har med varandra. Brea är svart och igår när hon frågade om jag ville umgås med henne ikväll frågade hon mig om jag hade umgåtts med någon som är svart förut. Hon sa att hon inte ville att jag skulle känna mig obekväm. Visst är det hemskt att hon kände att hon var tvungen att säga så?

Kommentarer

Postat av: Valbofamiljen

Publicerad 2013-02-05 16:50:37

Känns bra att våra söner inte ser något som svart eller vitt. Vi har mao lyckats bra så här långt. Go Lotta, go Erik!

Svar: Ger er något slags föräldrarpris, ni har dom finaste sönerna. Bra jobbat!
EMMA STÅLNACKE

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EMMA STÅLNACKE

Följ min blogg och mitt år som utbytesstudent i Minnesota, USA 2012/13. Jag bor med en familj bestående av en värdmamma, värdpappa och hund. Jag går på Rogers High School och upplever allt från kulturkrockar till high school-film känslor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela