MIN VÄRDPAPPA

Publicerad 2013-02-27 03:31:31 i USA 2012/13,

Jag blev nästan lite rörd idag. 
Jag har lite problem med en lärare som har tappat bort en av mina läxor och som nu skickat mejl till Dave om att jag inte har lämnat in den. Jag är 100% säker på att jag lämnat in läxan för att den handlade om ekonomi och government och så vidare och när jag lämnade in den kommenterade han då att det ska bli kul att läsa min eftersom att jag kanske har en annan syn på det när jag är från Sverige. Dave blev då irriterad på läraren när jag berättade det.
Idag kommer han fram till mig och frågar när jag ska lämna in min uppsatts som jag skrev, om samma ämne, som jag lämnade in för 2 dagar sen. Jag gav den till honom och han sa att jag skulle sätta den på hans stol, i högen där alla andra uppsatser låg. Jag blev så sjukt irriterad för att han nu har slarvat bort 2 uppgifter jag gjort inom loppet av en vecka. När jag kom hem från skolan idag och berättade det för Dave blev han så himla sur. Han frågade om han skulle ringa skolan och allt vad det var och jag sa att jag ska prata med läraren mer ordentligt först men han har inte kunnat släppa ämnet på kvällen och det är så tydligt att det här verkligen upprör honom. Han beter sig som en riktig Pappa! Det gör mig lite rörd. 

Kommentarer

Postat av: moster Åsa

Publicerad 2013-03-03 13:23:47

jobbigt med såna lärare men skönt med en engagerad pappa på sin sida. Stå på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EMMA STÅLNACKE

Följ min blogg och mitt år som utbytesstudent i Minnesota, USA 2012/13. Jag bor med en familj bestående av en värdmamma, värdpappa och hund. Jag går på Rogers High School och upplever allt från kulturkrockar till high school-film känslor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela