GREAT START OF THE WEEK

Publicerad 2013-03-19 02:39:00 i USA 2012/13,

Eller det första som hände den här veckan var väl inte kul. Det snöade när jag vaknade och ALLA skolor utom Rogers hade Snowday... och sen kunde jag inte stänga garaget vilket resulterade i att jag fick springa till bussen. Blöe. Men det blev bättre! 
 
På high school kommer det in en person till varje lektion och delar ut lappar till olika människor där det tex står att dom måste lämna in en missad läxa, betala year-book, har ogiltig frånvaro osv. Idag fick jag en lapp och den såg ut såhär: 
Thanks for making America more Sweetish (like sweet + swedish)
Det roliga med den här lappen är att jag inte ens känner personerna som skrivit den speciellt bra. Jag hade en klass med killen förra terminen och vi småpratade väl lite men inte mer än så, den här terminen har jag en klass med tjejen och vi är inte heller best-buds, men det är lite det som gör att jag blev så glad när jag fick den! 

Sen när jag hade matte var mitt vanliga crew på field-trip så en annan kille (som jag halvkänner) drog med mig in i deras crew och sen tjej sa: Oh, so you're joining our group today?
Killen: Yes she is, and actually, she's gonna be here instead of you so you can go.
Tjejen: Oh, so she's a replacement? 
Killen: ........ I would call it an upgrade. 
 
Hehehe (& hela konversationen var ett skämt för er som inte förstod.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EMMA STÅLNACKE

Följ min blogg och mitt år som utbytesstudent i Minnesota, USA 2012/13. Jag bor med en familj bestående av en värdmamma, värdpappa och hund. Jag går på Rogers High School och upplever allt från kulturkrockar till high school-film känslor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela