RALLY FOR REESE

Publicerad 2013-05-10 22:59:23 i USA 2012/13,

Igår var det många lärare som gick runt i skolan med tröjor som det stod "Rally For Reese" på. Ingen visste riktigt vad det handlade om från början men sen spred det sig. Tjejen i den här videon är dotter till en av lärarna på Rogers High School och hon har fått en sjukdom som inga läkare i dagsläget kan bota. Hon har tappat nästan all sin syn och när hon blir ca 10 år kommer hjärnan börja fungera sämre och sämre. Hittar inte forskarna något botemedel i tid kommer sjukdomen att ta Reese's liv i sen tonår. 
 
Igårkväll var det här över allt i social media. Rally For Reese var det enda eleverna på Rogers High School skrev om och imorse visades den här videon första lektionen. Man kan nu köpa Rally For Reese tröjor på skolan och pengarna går till forskning om botemedel och till Reese's familj så att dom kan betala alla sjukvårdskostnader (tack sverige för gratis sjukvård.) dom kommer behöva. Det kommer också anordnas andra aktiviteter för att samla in pengar till det här. 
 
Varje gång något har hänt när jag har varit här, skjutningen på Sandy Hook Elementary School, bombningen i Boston och nu det här, så blir hela skolan så himla engagerad. Inte bara när det händer saker, skolan har också haft speciella dagar för till exempel bröstcancer, mobbning, självmordstankar och vad det nu kan vara, dagar då hela skolan klär sig i samma färger och påminner varandra om sånt här. 
 
Rogers blev förra året utsett till bästa platsen i Minnesota att uppfostra sina barn på, och det är gånger som idag som jag förstår varför. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EMMA STÅLNACKE

Följ min blogg och mitt år som utbytesstudent i Minnesota, USA 2012/13. Jag bor med en familj bestående av en värdmamma, värdpappa och hund. Jag går på Rogers High School och upplever allt från kulturkrockar till high school-film känslor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela