DAY TWO

Publicerad 2012-09-06 02:16:00 i USA 2012/13,

Hej. Dag 2 idag. Hittade rätt till alla klassrum helt själv idag och känner mig såå nöjd. I min första klass så finns det en hel del attentionwhores (ursäkte uttrycket) och idag var vi tvugna att säga för och efternamn och när jag sa vad jag hette började en tjej skratta och låtsades försöka vara diskret. Efter det skulle alla presentera sig och jag sa då att jag var utbytesstudent från Sverige och att det är därför jag har så roligt efternamn, och så sneglade jag åt hennes håll och plötsligt blev det inte lika roligt längre. Men jag tyckte det var kul! Annars då? Har berättat allt jag kan om sverige på mentorstiden idag och jag har också lärt mina coacher att svära. En tjej ville veta hur man säger "you suck" och sen skrek hon DU SUGER när vi kollade på en match, otur om någon kan svenska. Efter träningen idag hade vi Pastadinner hos en tjej och nu har jag precis kommit hem. Ska duscha och göra läxor och sen ska jag och mina hostpäron se The vow. En av läxorna jag ska göra är att sätta ett egengjort frodral runt min mattebok, man får högre betyg av det :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EMMA STÅLNACKE

Följ min blogg och mitt år som utbytesstudent i Minnesota, USA 2012/13. Jag bor med en familj bestående av en värdmamma, värdpappa och hund. Jag går på Rogers High School och upplever allt från kulturkrockar till high school-film känslor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela