BESLUTSÅNGEST

Publicerad 2012-10-12 02:59:00 i USA 2012/13,

Så här ligger det till. Imorgon är det en såkallad "Senior skip-day" och det går ut på att inga seniors går till skolan och deras föräldrar ringer och sjukanmäler dom. Dom har detta varje år och skolan har alltså den här dagen på schemat. Alla lärare är förberedda på det här och en sa till exempel idag "Om vi har några seniors i den här klassen så har ni det här i läxa till på måndag, ni andra ska göra det imorgon". 
Mina twins ska alltså göra detta och frågade om jag vill följa med på midnightmovie inatt och det vill jag ju! 
 
Här är alltså problemen:
1. Jag har ett prov jag måste göra imorgon efter skolan för att jag missade det i måndags.
2. Jag har ju redan varit sjuk och borta från skolan den här veckan. 
 
Har alltså tre alternativ nu:
1. Gå på midnightmovie, sova hos twinsen och få skjuts till skolan i tid till då jag ska skriva provet. 
2. Gå på midnightmovie, åka hem, sova 2-3 timmar och kriga upp till skolan. 
3. Inte gå på midnightmovie och gå till skolan. 
 
UPDATE: Wendy: Du kommer inte att få sämre betyg för att du missar en dag till och Senior skip-day är en big deal för alla seniors. Du ska bara vara här i 10 månader så se till att ha kul! Det lutar mot alternativ 1, wiho

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EMMA STÅLNACKE

Följ min blogg och mitt år som utbytesstudent i Minnesota, USA 2012/13. Jag bor med en familj bestående av en värdmamma, värdpappa och hund. Jag går på Rogers High School och upplever allt från kulturkrockar till high school-film känslor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela