FIRST DAY IN CALIFORNIA

Publicerad 2013-04-05 06:19:23 i USA 2012/13,

Det har varit en lång dag idag! Åkte hemifrån 04.30 Minnesota time och flyget lyfte klockan 7. Vi landade 3&½ timme senare, två timmars tidskillnad gjorde dock att klockan bara var halv 9 så vi hade hela dagen framför oss. Vi gick först och åt brunch på ett mysigt litet cafe och sen började vi turista. Vi gick till Lombard street som var jättejättefint och väldigt brant, vi fick svettas när vi gick upp och det känns i benen. Efter det gick vi vidare till Pier 39 och kollade på alla små affärer och restauranger, åt frozen yogurt, kollade på sjölejonen och hade tänkt åka till Alcatraz men vi fick inte biljetter förren på lördag så det tar vi då. Vi for istället tillbaka till hotellet och fick vårat rum och tog det lugnt ett tag. Det är väldigt väldigt mycket backar och upp och ner här, och brant är det också! Vi har också åkt mycket cable cars och ikväll efter middagen fick vi stå på sidan och hålla i oss, tänkte ta bilder men ville inte släppa greppet och riskera att ramla av så det får bli ett minne i mitt huvud. Middag åt vi på Cheesecake factory och det var väldigt gott, åt Garlic pasta. Till efterätt delade vi på en Peanutbutter cheesecake. 
 
Här är några bilder från idag, det finns fler på facebook!
 
Imorgon ska vi cykla Golden Gate Bridge!

Kommentarer

Postat av: mams

Publicerad 2013-04-05 07:06:20

Vad kul!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-04-05 17:51:43

Vad fint det ser ut. Hoppas ni får en superfin minisemester i sunny California.
/paps

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EMMA STÅLNACKE

Följ min blogg och mitt år som utbytesstudent i Minnesota, USA 2012/13. Jag bor med en familj bestående av en värdmamma, värdpappa och hund. Jag går på Rogers High School och upplever allt från kulturkrockar till high school-film känslor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela