LAST 3 DAYS

Publicerad 2013-04-08 07:24:00 i USA 2012/13,

Andra dagen i San Francisco skulle vi spendera på cyklar på Golden Gate Bridge men det såg ut att bli mulet och dimmigt så istället åkte vi och shoppade lite. Jag träffade en svensk personal på H&M och vi visste inte riktigt vilket språk vi skulle prata på så vi pratade en del meningar på engelska och andra på svenska. Det slutade typ så här: Han: So this is a bigger size och den här är mindre.
Jag: I'll go with this one, tack så mycket.
Efter det åkte vi buss upp till Muir Woods och istället för mulet fick vi sol och fint väder. Skogen var som en riktig saga, hade kunnat vandra runt där för alltid. Bussresan dit och tillbaka var dock rätt obehagliga, brant och snäva kurvor, men vi fick i alla fall åka över Golden Gate Bridge. På bussen  var också en svensk familj och jag vet inte varför det känns så awkward när jag träffar svenskar men det känns som att jag får jättekonstig dialekt, och pappan familjen frågade om jag var bra på svenska, haha. 
 
Igår åt vi lunch på ett Forrest Gump ställe, det var quotes från filmen överallt, filmen visades på TV och under måltidens gång var det frågestund om filmen mellan alla bord. Servitrisen frågade Wendy var vi var från också och Wendy svarade Sverige och försökte sen ha en konversation med svensk brytning, det var hilarious. 
Efter det for vi ut med en båt till Alcatraz och när vi gick runt och tittade på fängelset hade vi hörlurar på oss med en berättarröst i öronen som berättade om Alcatraz, det var spännande. När vi kom tillbaka till hotellet typ halv 8 på kvällen somnade vi innan vi ens hann äta middag. 
 
Idag var det dags för Giants Opening Day! Deras första hemmamatch. Vi trodde att vi skulle vara bland dom första där eftersom att vi var där typ 3 timmar innan matchen började, 1 timme innan dom börjar släppa in folk, men jag skojar inte när jag säger att kön redan var typ en kilometer lång. Tydligen fick dom 40.000 första som gick in en Replica Ring för att dom var Champions förra året, så det fick vi! Hela matchen satt vi och njöt av sol och havsutsikt, verkligen något jag kommer minnas. Efter matchen for vi och åt middag på en Italiensk restaurang och nu är klockan lite efter 10 och jag ska snart sova. 
 
Imorgon blir det cykla Golden Gate Bridge innan vi åker hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EMMA STÅLNACKE

Följ min blogg och mitt år som utbytesstudent i Minnesota, USA 2012/13. Jag bor med en familj bestående av en värdmamma, värdpappa och hund. Jag går på Rogers High School och upplever allt från kulturkrockar till high school-film känslor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela