PROM #2

Publicerad 2013-04-30 05:14:26 i USA 2012/13,

I lördags var det Prom #2, Bens skola i Becker (japp, becker furniture world). Jag åkte dit utan större förhoppningar. I bilen på väg dit började Dave den lilla jäveln prata om när jag ska åka hem och det slutade med att både jag och Wendy satt och bölade och mitt smink smetades ut. 
Väl där träffade vi Ben och vi åkte till hans kompis hus för fotografier, vi var ett gäng på 14 pers. Sen åkte vi till Becker High School och träffade massa folk i väntan på Grand March. När vi hade prom i Rogers hade dom skrivit "Emma Stalmacke" i programmet, men i Becker stavade dom rätt och hade till och med å:et på plats! När vi skulle rada upp oss inför Grand March fick man dock en lapp med namn och nummer och då  hade som skrivit Emma Stalnake (Stal-Nock) så att dom skulle "veta" hur man "ska" uttala det.. :-) Temat på denna prom var Paris och Grand March var mycket finare än den förra. 
 
Efter Grand March for jag, Ben och ett annat par till Taco Bell i väntan på att tiden till vårat bord på Meynards skulle komma. Killen i det andra paret frågade vad jag hette i efternamn och efter att jag hade upprepat det tre gånger sa han: "I give up, I don't even now what it starts with". HUR kan det vara så svårt??

6.30 slog vi (alla 14) oss ner vid ett bord och åt middag, jag åt pasta med räkor och sånt gott. Vid 8 åkte vi vidare till Monticello där dansen var. Den var bättre på Rogers prom då dansgolvet denna gång var alldeles för stort.
Klockan 11 åkte vi tillbaka till Becker till en av killarnas hur och där kändes det verkligen som att jag var i USA. Vi satt runt en eld, några i campingstolar och några på baksidan av två olika truckar. Country spelades i bakgrunden, det var stjärnklar himmel och vi spelade bags och bara umgicks till klockan 2 då Ben skjutsade hem mig. 
 
Bra kväll. Båda promerna kommer vara minnen för livet. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EMMA STÅLNACKE

Följ min blogg och mitt år som utbytesstudent i Minnesota, USA 2012/13. Jag bor med en familj bestående av en värdmamma, värdpappa och hund. Jag går på Rogers High School och upplever allt från kulturkrockar till high school-film känslor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela