PROM

Publicerad 2013-04-23 01:41:00 i USA 2012/13,

På lördagen for jag till Katie på hennes salong Xtreme för att fixa håret och hon gjorde en frisyr som jag blev jättenöjd med: 

Efter det for jag med Wendy och Dave och åt brunch på Dennys. Direkt jag kom hem började jag göra mig i ordning och klockan 1 kom Ben. Vi tog lite kort hemma hos oss och vid halv 2 for vi vidare till Courtney och Cassidy där vi var massor med folk som tog kort. Vid halv 3 for jag, Ben, Wendy och Dave till en restaurang och drack drinkar innan vi begav oss mot skolan där det var massor med folk. Träffade massa vänner, tog kort och beundrade andras klänningar. Klockan 3.45 började line up for Grand March, jag och Ben var nr 101 av 201. Det gick till så att man gick till var sin sida av en scen och när dom sa våra namn kom gick man mot mitten och mötte varandra och gick på en liten "stig" eller vad man ska kalla det och man stannade på tre olika stationer för att ta kort. Prom-temat i år var 1920-tal så allt var dekorerat så. 

När vi var klara med det tog vi lite mer kort och sen for jag och Ben med Lindsey och hennes date och 2 par till, till Wendys och några köpte dricka och glass och sånt. Efter det begav vi oss till Minneapolis och Metropolitan där själva prom var. Det började med middag och det buffé med olika sorters pasta, köttbullar, sallad, bröd och kyckling. Kring klockan 7.30 öppnade dom dansgolvet och en DJ började spela. Då dansade vi oss svettiga till ca 10.30 och vi fick veta vem som var Prom king and queen och allt sånt. Efter det for jag, Ben, Lindsey + hennes date, Courtney och Cassidy + pojkvänner och 1 till par till Monticello för bowling. När vi kom dit var det någon slags konsert där och dom sa att man var tvungen att vara över 21 för att komma in, men efter många om och men fick vi bowla i VIP-rummet! Alla bowlade i sina klännar förutom jag, jag vill inte riskera att den går sönder eftersom att jag ska använda den igen på lördag. 
Jag kom hem vid 1-1.30 och somnade ganska direkt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EMMA STÅLNACKE

Följ min blogg och mitt år som utbytesstudent i Minnesota, USA 2012/13. Jag bor med en familj bestående av en värdmamma, värdpappa och hund. Jag går på Rogers High School och upplever allt från kulturkrockar till high school-film känslor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela