TVÅ OLIKA LIV

Publicerad 2013-03-08 04:41:37 i USA 2012/13,

Det är kvällar som den här som jag har så jävla svårt att sätta ord på tankar. Jag vet inte i vilken ordning jag ska sätta vilka ord för att ni ska förstå. 
 
Ibland känner jag att det inte är tillåtet för mig att ha hemlängtan. Jag känner att jag inte har rätten att fråga mig själv vad fan jag gör här. För vem är jag, som får uppleva vad många bara skulle drömma om, att vara ledsen när jag har så mycket att vara tacksam för? 
 
Wendy och Dave älskar mig som att jag vore deras egen. Dom skulle lägga sina sista kronor på mig och dom klarar inte av att prata om att jag åker hem om tre månader. Som om inte det vore nog så har jag också vänner här som inkluderar mig i allt dom gör och som kallar mig deras bästa vän. Men ändå dyker dom där viktiga detaljerna upp då och då. Små saker som hela tiden påminner mig om att jag bara har ett amerikanskt visum för tio månader, att jag bara är "utbytesstudenten" och att jag inte är av samma kött och blod som dom jag kallar familj. 
 
Det är dom stunderna då hela min vänskapskrets pratar om någon jag inte vem det är, stunderna jag inser att varken Wendy eller Dave ens höjt rösten åt mig på sju månader, stunderna när någon frågar om jag skulle kunna tänka mig att flytta hit "på riktigt". Det är också stunderna då jag blir annorlunda behandlad av lärare, stunderna jag kan relatera till allt @ExchangeProbs skriver och stunderna då han som skulle vara min kusin raggar på mig för att vi "inte ens är släkt på riktigt".
 
Alla dom stunderna får mig att känna att det är hemma på Bergnäset jag hör hemma, med familjen jag är släkt med och med vännerna jag har historia med. 
 
Jag känner mig så skyldig när jag som har det bästa året jag kan tänka mig med människor som på riktigt älskar mig, går ut ensam på promenad och gråter ikapp med Mumford and Sons för att jag inte kan krama mamma och pappa eller träffa hela vänskapskretsen på Friends en fredagkväll. 
 
Det är en sån där kväll, ni vet - hade jag tänkt skriva. Men ni vet faktiskt inte hur jävla ensam man kan känna sig med så många människor runt omkring sig. 

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2013-03-08 07:00:22

Älskar dig Emma, vi är ju kvar här och väntar på dig! Du är aldrig ensam även om det känns så, det lovar jag.

Var stark. Saknar dig Ems <3

Svar: Åh tack bästa <3 Saknar dig så sjukt mycket och längtar så till lobstermys i läggan. Älskar dig <3
EMMA STÅLNACKE

Postat av: mams

Publicerad 2013-03-08 07:52:34

Känn dig inte skyldig eller otacksam Ems. Känner igen mig i ganska mycket... hoppas du ska må bättre snart
Vi äskar dej <3

Svar: <3<3<3 älskar dig mami
EMMA STÅLNACKE

Postat av: Anna

Publicerad 2013-03-08 08:37:32

Älskade vän.. Längtar så till du kommer hem och jag längtar ännu mer efter att få ge dig en lång, efterlängtad kram! Längtar också efter att få ta igen tiden vi hade tänkt spendera före du åkte <3 Kramar, du anar nog inte hur mycket jag ser upp till dig och din styrka!

Svar: Favvoanna, vad glad du gör mig! Ska bli mysigast i världen att ta igen all tid, puss fino. <3
EMMA STÅLNACKE

Postat av: Angelica

Publicerad 2013-03-08 09:13:24

Jag vet att du klarar det, du har så himla många där som älskar dig, och här finns personer som verkligen längtar efter dig. Även om demma. Du är så stark och en sån förebild. Var stolt över dig själv! Njut av tiden, finaste barndomsvän. "im with you until the end, never far behind"

Svar: Åh tack vad snällt skrivet! :)
EMMA STÅLNACKE

Postat av: Sara

Publicerad 2013-03-08 10:12:10

Älskade du! Självklart får du längta hem och vara ledsen, det hade ju nästan varit värre om du inte hade gjort det. Hur bra du än har det så är ju hemma ändå alltid hemma, det är ju inget som kan ändra på det. Njut av tiden du har kvar, men glöm inte bort oss här hemma ;) Saknar och älskar dig <3

Svar: Tack finaste du! Längtar så tills vi ses igen, för dig kommer jag i alla fall inte glömma bort ;) love you!
EMMA STÅLNACKE

Postat av: Sanna

Publicerad 2013-03-12 17:31:47

Åh du är så fin! Vi måste hitta på nått då du kommer hem <3

Svar: Tack sötis! Ja det måste vi :) <3
EMMA STÅLNACKE

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EMMA STÅLNACKE

Följ min blogg och mitt år som utbytesstudent i Minnesota, USA 2012/13. Jag bor med en familj bestående av en värdmamma, värdpappa och hund. Jag går på Rogers High School och upplever allt från kulturkrockar till high school-film känslor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela