FÖRSTA INLÄGGET FRÅN USA

Publicerad 2012-08-08 00:59:34 i USA 2012/13,

Hej familj och vänner! 
För mig som hatar att flyga (blir sjukt rastlös) så gick flygresan över förväntan. Jag satt bredvid en kille som var på väg för att börja sitt andra år på collage, han hade gått både high school och ett år collage tidigare så han var alltså rutinerad. Vi hade som ni förstår väldigt mycket att prata om och det var skönt att få höra inside information och avreagera sig själv lite. Tiden gick snabbt och väl framme hämtade vi vårat baggage och åkte buss till hotellet. Vi är uppskattningsvis 40 utbytesstudenter här nu från Sverige, Norge, Finland och Danmark. 
 
Har just ätit middag och sitter nu på hotellrummet som jag delar med en svensk tjej och mest troligt kommer det någon till från Norge eller Danmark. 
 
Imorgon har vi först sightseeing i New York och på eftermiddagen får vi springa lösa och shoppa på Manhattan, drömliv. 
 
Saknar redan mina vänner och min bästa familj men ser jättemycket fram emot att komma till Minnesota så jag äntligen får träffa min värdfamilj! 
 
 
PS. Någon snäll själ som kan göra en fin header åt mig? Kommentera eller skriv på facebook! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EMMA STÅLNACKE

Följ min blogg och mitt år som utbytesstudent i Minnesota, USA 2012/13. Jag bor med en familj bestående av en värdmamma, värdpappa och hund. Jag går på Rogers High School och upplever allt från kulturkrockar till high school-film känslor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela