SWEDEN VS. USA

Publicerad 2012-12-07 03:12:00 i USA 2012/13,

Det har inte hänt en enda speciell grej idag. Det har varit en helt vanlig dag i amerikat. Min första ospeciella 6 december på länge.
 
Men för att inte bloggen ska lida så hittade jag en rolig Sverige vs. Usa lista! Here we go 
 
Svenska [] English [x] (Saknar att prata svenska men allt låter ju bättre på engelska)
Gymnasiet/Universitetet [/] High School/College [/] (High School spirit in my heart men saknar svenska skolsystemet, jobbigt att behandlas som ett dagisbarn) 
Stockholm [x] D.C []  (Hade kanske svarat annorlunda om jag hade varit i D.C)
Göteborg [/]  New York [x]
 (Har haft kul i båda dessa fina städer men det finns väl ingenstans jag skulle välja före New York)
Midsommar [] Thanksgiving [x] (Vad är ens midsommar...)
Fotboll [/] Football [/] (Fotboll är roligare att spela OCH titta på, men känslan at a Footballgame <3)
H&M [] PacSun [x] 
Falukorv [x] Sausage [] 
Svenska tamponger [] Amerikanska tamponger [x] (Fast Sverige är ju miljövänliga)
Sveriges politik [x] Amerikas politik [] (Gillar lilla landet lagoms politik)
Svensk TV [] Amerikansk TV [x]
Elitserien [] NHL [x] :(:(:(
Marabou [xxxxxx] Hershey's []
Draknästet [] Sharktank [x]
Meter [x] Feet [] (Feet, yards och inches makes NO sense)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EMMA STÅLNACKE

Följ min blogg och mitt år som utbytesstudent i Minnesota, USA 2012/13. Jag bor med en familj bestående av en värdmamma, värdpappa och hund. Jag går på Rogers High School och upplever allt från kulturkrockar till high school-film känslor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela