TORSDAG

Publicerad 2012-11-01 22:07:14 i USA 2012/13,

Har aldrig haft så ont i magen som jag hade idag. Ni vet när man känner att man som har knivar i hela magen/bröstkorgen, typ när man är jättehungrig? Det brukar ju gå över efter ett par minuter eller om man äter, men jag hade det från första lektionen och heeela dagen. Funderade ett tag på att åka hem men ville inte svika min grupp på engelskan (sista lektionen) för att vi hade redovisning idag.. vad händer? Kommer till engelskan och precis när vi börjar lektionen ropar dom upp att alla seniors ska gå till Footballplanen och ta seniorfoton och jag är en av två seniors i min engelskaklass så jag svek ju min grupp ändå. Men det är ju inte fel att stanna i skolan. 
 
Och alltså döda mig inte nu, men efter att vi tagit korten så behövde vi inte gå tillbaka till lektionen och alla åkte hem med sina bilar medan jag stannade och väntade på bussen så hade ju GULDläge att fota i skolan! Men glömde bort och gick ut och då kunde jag inte komma in igen. Tog i alla fall kort på skolbussarna.. för ingen vet ju hur amerikanska skolbussar ser ut. Ni får se dom senare ändå.
 
Förresten så hoppade jag på bussen innan vi hade slutat så busschauffören började ju fråga massa och när jag sa att jag var utbytesstudent från sweden sa hon, "Oh, Sweden! Do you have schoolbuses in Switzerland?" ............... asså? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EMMA STÅLNACKE

Följ min blogg och mitt år som utbytesstudent i Minnesota, USA 2012/13. Jag bor med en familj bestående av en värdmamma, värdpappa och hund. Jag går på Rogers High School och upplever allt från kulturkrockar till high school-film känslor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela