CHECKAR UT

Publicerad 2012-10-13 05:29:58 i USA 2012/13,

Ska lägga mig och se Solsidan för nu kan man kolla på tv4play även utanför Svea rikes gränser! Sen ska jag i vanlig ordning somna till Alex och Sigges ljuvliga röster. 
 
Eftersom att jag bloggat så tråkigt på sista tiden kan jag berätta en rolig sak som hände när jag var på bio med Wendy och Dave förra helgen. Jag och Wendy står och väntar på att Dave ska köpa popcorn när Wendy säger att hon tycker att dom nästa två filmerna i Stieg Larsson trilogin ska komma ut, och jag sa då att alla tre finns ute i svenska versionen. Wendy verkade inte så intresserad av dom så jag frågade om hon sett den första filmern i svenska versionen och hon svarade: Ja, men jag förstod inte den. Vad var det du inte förstod, frågade jag, och hon säger: Men dom pratade ju på svenska och så var man tvungen att läsa textad översättning. När jag sen förklarade att det är så vi gör varje gång vi tittar på amerikanska filmer blev hon väldigt förvånad. Tänk vad mycket vi tror är helt självklart men som andra inte har en aning om, eller ser som problem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EMMA STÅLNACKE

Följ min blogg och mitt år som utbytesstudent i Minnesota, USA 2012/13. Jag bor med en familj bestående av en värdmamma, värdpappa och hund. Jag går på Rogers High School och upplever allt från kulturkrockar till high school-film känslor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela