FIRST DAY

Publicerad 2012-09-05 05:57:55 i USA 2012/13,

OJOJOJ mina kära vänner, det har varit en lååång dag. Lämnade hemmet 06.40 och åkte till skolan. Första dagen på high school och jag var nervös HELA dagen. Kändes väldigt high school att sitta i bänkar en och en där stolen sitter fast i bänken. Gillar dock ej att inte kunna dra in stolen, måste ju halvligga för att nå fram. Jag hade en lärare som kändes väldigt amerikansk, han nästan skrek i klassrummet plus att han hade en liten mygga, ni vet, mikrofon, som han verkligen inte behövde. Han berättade hela lektionen om hur svår klass vi valt. Under primetime (typ mentorstid) kom vi överrens om att jag ska lära alla ett svenskt ord per dag, idag lärde dom sig säga tack. Min mentor har lite problem med mitt efternamn och går nu under namnet Emma Stalnjackja. 
 
Lunchen var det mest komplicerade. Man fick en bricka med massa olika små fack och det fanns miljoner olika köer till olika maträtter och man var tvungen att ta minst ½ cup frukt och grönsaker. Sen står  man i kö med sin bricka och betalar maten med någon kod man fått. 
 
Det blev precis som Wendy sa att hon trodde det skulle bli, idag var det bara killar som pratade med mig. Tjejerna är lite svåra men jag hoppas att det släpper snart. Det kändes lite jobbigt när två killar kom fram till mig när jag stod vid mitt skåp och sa "Oh sorry, we didn't knew that you are new and from Sweden!" och jag hade INGET minne av att jag hade sett dom förut. Men killarna är snälla och ser kanske 4 år äldre ut. 
 
Efter skolan åkte vi iväg på match och var inte hemma förren nio så nu är jag helt slut i lillhuvvet. Hade tänkt skriva en miljon till saker men dom kommer jag inte ihåg så det droppar väl in när jag kommer på. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EMMA STÅLNACKE

Följ min blogg och mitt år som utbytesstudent i Minnesota, USA 2012/13. Jag bor med en familj bestående av en värdmamma, värdpappa och hund. Jag går på Rogers High School och upplever allt från kulturkrockar till high school-film känslor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela