HALLÅ SVERIGE

Publicerad 2012-09-20 02:36:56 i USA 2012/13,

Jahapp, vad vill ni veta idag då? 
Kan berätta att proven hittils varit så himla mycket lättare än hemma.. Mina prov än så länge har sett ut så att efter varje fråga finns det fyra alternativ och man ska kryssa för rätt alternativ, alltså har man 25 % chans att få rätt trots att man inte har en aning, plus att man brukar komma på rätt svar om man får se det. Matten idag var plättlätt och man skulle bara kryssa i rätt alternativ efter varje lösning, har dock blivit osäker på om man också skulle lämna in ett papper med uträkningar.... hoppas ej det. 
 
Tränade idag också och hoppas på att kunna spela match imorgon. På tal om fotboll så presenterade min coach mig för en lärare idag och det lät ungefär så här: Det här är hemma, hon är den svenska utbytesstudenten. Hon spelar fotboll i mitt lag och är som en oxe på planen. Hur tycker folket att jag bör tolka det?? Kanske en liten hint om att jag borde ta det lugnt med tanke på att jag får frisparkar emot mig 90% av gångerna jag rör någon
 
Nu har jag i vanlig ordning läxor att ta hand om

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EMMA STÅLNACKE

Följ min blogg och mitt år som utbytesstudent i Minnesota, USA 2012/13. Jag bor med en familj bestående av en värdmamma, värdpappa och hund. Jag går på Rogers High School och upplever allt från kulturkrockar till high school-film känslor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela