2 COOL 4 SCHOOL

Publicerad 2013-04-02 20:46:00 i USA 2012/13,

Nu har jag skola igen. Vet inte om det borde vara tillatet att kalla 4 dagar ledigt for springbreak? Men pa torsdag aker ju jag till California och San Francisco sa jag ar inte bitter.
 
Idag pa Historian sa sa varan larare att vi had to sign up for the MCA test, vilket ar ungefar som nationella proven. Vi fick ett papper med 4 fragar som inneholl ord jag aldrig hade sett forut och hogst upp pa pappret stod det att om man inte kan fylla i pappret blir man underkand och man far inte gora testet (som man maste gora for att be able to graduate). Jag kollade mig omkring och sag paniken i allas ogon och alla borjade nervost fraga lite vad som menades med fragorna. Efter typ 15 minuter fragade varan larare om vi var klara och om det var svart. Sen avslojade han att pappret vi gjorde var ett literacy test som alla svarta manniskor var tvugna att klara for att fa kunna rosta i Mississippi anda fram till 1959. Det var ett test som var till for att misslyckas sa att svarta inte skulle kunna rosta. Jag tyckte att det var ett intressant satt att fa oss att forsta hur det var.
 
Igar var det ju forresten April Fools day, jag sa till Wendy och Dave att min Area-representive ringde mig och sa att jag skulle bli hemskickad men dom gick inte pa det.
 
Slutar om 25 minuter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EMMA STÅLNACKE

Följ min blogg och mitt år som utbytesstudent i Minnesota, USA 2012/13. Jag bor med en familj bestående av en värdmamma, värdpappa och hund. Jag går på Rogers High School och upplever allt från kulturkrockar till high school-film känslor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela